212189183_2990456964608950_2851272755266219858_n

راه‌اندازی عملیات نظامی برای مهار حمله‌های طالبان بر مرکز ولایت جوزجان

neshananews

10 July 2021

مسوولان ارتش در جوزجان می‌گویند که عملیات نظامی مشترکی را جهت مهار حمله‌های طالبان در مسیر شاهراه جوزجان – سرپل راه‌اندازی کرده‌اند. به گفتۀ آنان، در پی حمله‌های هوایی ارتش نزدیک به ۷۰ جنگ‌جوی گروه طالبان در مربوطات روستای افغان‌تپۀ شهر شبرغان کشته شده‌اند.

عبدالغنی نظامی، فرمانده لوای دوم قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که آنان روز گذشته مواضع طالبان را در مربوطات شهر شبرغان و شاهراه شماره یک جوزجان – سرپل آماج حمله‌هایی هوایی قرار داده‌اند. آقای نظامی می‌افزاید که در پی این حمله‌ها ۷۰ جنگ‌جوی طالبان کشته شده و چهار روستا در اطراف شاهراه شهر شبرغان از وجود جنگ‌جویان این گروه تصفیه شده‌اند.

آقای نظامی دربارۀ زخمیان این رویداد جزییات نمی‌دهد. در نتیجۀ این عملیات مشترک نیروهای امنیتی، شاهراه جوزجان – سرپل نیز پس از حدود یک ماه به روی ترافیک باز شده است. آقای نظامی اضافه می‌کند که نیروهای بسیج مردمی و افراد وابسته به مارشال عبدالرشید دوستم آنان را در این عملیات‌ها همراهی می‌کنند.

در حالی این عملیات در مربوطات مرکز ولایت جوزجان آغاز شده است که طالبان از سه روز به این‌سو حمله‌های گستردۀ خود را جهت کنترل شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان آغاز کرده‌اند. در حال حاضر پایگاه‌های نیروهای امنیتی و دفاعی در اطراف روستای افغان‌تپه در شهر شبرغان موقعیت گرفته‌اند. این روستا از کمربند جنوبی مرکز ولایت جوزجان حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

عملیات پاک‌سازی روستاهای مسیر شاهراه جوزجان – سرپل از سوی نیروهای دولتی همچنان ادامه دارد. گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.