photo_2021-04-19_01-55-24

رحمانی: شیوۀ برخورد دولت با طالبان باید تغییر کند

neshananews

07 June 2021

میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان کشور می‌گوید که حمله‌های تهاجمی طالبان و میزان انفجارها در سطح کشور نشان می‌دهد که طالبان به صلح باور ندارد. او از دولت می‌خواهد که شیوۀ برخورد با این گروه را تغییر دهد.

آقای رحمانی امروز (دوشنبه، هفدهم جوزا) در نشست عمومی مجلس نماینده‌گان از افزایش خشونت‌ها توسط طالبان در ولایت‌های فاریاب، بادغیس و غور انتقاد می‌کند.

آقای رحمانی می‌گوید که حمله‌های تهاجمی طالبان بر مرکزهای نظامی و راه‌اندازی حمله‌های مرگ‌بار انفجاری این گروه بر غیرنظامیان نشان می‌دهد که این گروه به راه حل سیاسی و نهادینه شدن صلح در کشور باور ندارند.

آقای رحمانی خاطرنشان می‌سازد که نهادهای امنیتی کشور باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در مدیریت جنگ علیه طالبان تغییراتی را روی دست بگیرند. آقای رحمانی خواهان برخورد نظامی نیروهای امنیتی با طالبان است.

این در حالی است که در جریان دو هفتۀ گذشته گروه طالبان ولسوالی قیصار فاریاب و شهرک در غور را تصرف کرده‌اند. همچنان گزارش شده که یکی از ولسوالی‌های ولایت بادغیس نیز به کنترل این گروه درآمده است.

این حمله‌های تهاجمی طالبان در حالی صورت می‌گیرد که دور تازه‌یی از تلاش‌های صلح به راه افتاده است. به تازه‌گی هیأت مذاکراتی دولت افغانستان به قطر رفته و توقع می‌رود گفت‌وگوهای مستقیم این هیأت با طالبان در دوحه از سر گرفته شود.

زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان نیز وارد کابل شده و با مقام‌های ارشد دولت دیدار کرده است. او قرار است به دوحه برود تا گفت‌وگوهای صلح میان طالبان و دولت افغانستان را تسهیل کند.