116500391_gettyimages-1230478211-594x594-1

روند تطبیق واکسن کرونا در کشور از سر گرفته شد

neshananews

12 June 2021

مسوولان وزارت صحت عامه از سرگیری روند تطبیق واکسن کرونا در کشور خبر می‌دهند. در این دور افراد مسن و آسیب‌پذیر جامعه در اولویت قرار دارند.

عثمان طاهری، معاون سخنگوی وزارت صحت عامه امروز (شنبه، 22 جوزا) به خبرگزاری نشانه می‌گوید که این روند در نُه ولایت کشور آغاز شده است. آقای طاهری می‌افزاید که روند تطبیق واکسن تا چهار روز دیگری در همۀ ولایت‌های کشور آغاز خواهد شد.

معاون سخنگوی وزارت صحت عامه توضیح می‌دهد که در این دور تنها افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، واکسن می‌شوند. افرادی که بالای سن 55 سال هستند و بیماران دیابت یا شکر در اولویت قرار دارند. همچنان کارمندان رسانه‌های نیز می‌توانند از این واکسن مستفید شوند.

واکسن کمکی هند به افغانستان سه هفته پیش تمام شد. روند تطبیق واکسن نیز متوقف شد. اما روز گذشته 700 هزار دوز واکسن کرونا از چین به افغانستان وارد شد و بخش تهیۀ واکسن سازمان ملل متحد نیز تعهد کرده است که نزدیک به 500 هزار دوز واکسن کرونا را در اختیار دولت افغانستان قرار دهد. هند از این پیش 500 هزار دوز واکسن به افغانستان کمک کرده بود. این واکسن برای نیروهای امنیتی، دفاعی، کارمندان بخش صحی و رسانه‌های اختصاص داده شده بود.

افغانستان در گیرودار موج سوم کرونا در حالی با مشکل کمبود واکسن دست‌وپنجه نرم می‌کند که سازمان عفو بین‌الملل از دولت افغانستان خواسته که با استفاده از کمک‌های جامعۀ جهانی برای شهروندانش واکسن تهیه کند.