IMG-20201005-WA0001

رییس جمهور غنی رهسپار کویت شد

neshananews

05 October 2020

ارگ ریاست جمهور اعلام کرده است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان بامداد امروز در راس یک هیأت عالی رتبۀ دولتی به کویت سفر کرده است.

در یک خبرنامه که بامداد امروز(دوشنبه چهاردهم میزان) از سوی ارگ منتشر شده آمده است که آقای غنی به منظور غم شریکی با حکومت کویت به مناسبت درگذشت شیخ صباح الاحمد الجابرالصباح، حاکم پیشین به این کشور سفر کرده است.

امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری، حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی، فضل محمد فضلی رییس ادارۀ امور و شماری از اعضای کابینه رییس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

براساس اعلامیۀ ارگ، رییس جمهور پس از غم شریکی با حکومت کویت رهسپار دوحه پایتخت قطر شده و با شیخ تمیم حمد بن آل ثانی، امیر این کشور شیخ خالد بن خلیفه آل ثانی، صدراعظم و شماری از مقام‌های دیگر قطر در مورد مناسبات و همکاری‌های بین دو کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 رییس جمهور همچنان در جریان این سفر در انستیوتیت دوحه در حضور دیپلمات‌های خارجی، استادان دانشگاه و دانشجویان افغانستان سخنرانی خواهد کرد.

گفتنی است که سفر رییس جمهور افغانستان درحالی به کشورهای خلیج از جمله قطر صورت می‌گیرد که این کشور هم‌اکنون میزبان گفت‌وگوهای مستقیم بین هیأت حکومت افغانستان و طالبان است