خلیلزاد_b_c_c1533b8c4ea3b8c2b3209fc501f89b0d

زلمی خلیل‌زاد با اشرف غنی دیدار کرد

neshananews

06 June 2021

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده که محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور با زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان دیدار کرده است.

محمد امیری، معاون سخنگوی ریاست جمهوری امروز (یک‌شنبه، شانزدهم جوزا) در برگۀ تویترش نوشته است که این دیدار ساعات پیش در ارگ ریاست جمهوری در کابل صورت گرفته است.

آقای امیری روند صلح افغانستان را محور دیدار آقای خلیل‌زاد با رییس‌جمهور غنی عنوان می‌کند. او در این باره جزییات بیش‌تری ارایه نمی‌کند.

گفتنی است که آقای خلیل‌زاد با هیأتی از وزارت دفاع، شورای امنیت ملی و ادارۀ انکشاف بین‌المللی امریکا را به مقصد کابل و دوحه ترک گفته است. او دیروز سفرش را آغاز کرد و امروز به کابل رسیده است. قرار است پس از دیدار با مقام‌های دولت افغانستان به دوحه برود و با هیأت‌های مذاکراتی دولت و طالبان دیدار کند.

بر اساس معلومات وزارت خارجۀ امریکا، افزون بر روند صلح افغانستان، انکشاف اقتصادی این کشور در چوکات برنامۀ اتصال منطقه‌یی نیز در جریان این سفر مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انتظار می‌رود با این سفر آقای خلیل‌زاد، گفت‌وگوهای مستقیم صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر از سر گرفته شود.