36381462_401

ساختمان ولسوالی زارع ولایت بلخ به دست طالبان افتاد

neshananews

12 June 2021

ساختمان ولسوالی و فرماندهی پولیس ولسوالی زارع ولایت بلخ بدون درگیری به دست جنگ‌جویان گروه طالبان افتاده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان بامداد امروز (شنبه، 22 جوزا) در برگۀ تویترش می‌نویسد که تأسیسات مهم دولتی این ولسوالی به دست جنگ‌جویان این گروه افتاده است. آقای مجاهد می‌افزاید که جنگ‌جویان این گروه مقدار زیادی از سلاح و جنگ‌افزارهای نیروهای دولتی را نیز تصرف کرده‌اند.

در همین حال، قول اردوی 209 شاهین اعلام کرده که مقر ولسوالی زارع به یک محل دیگری منتقل شده است. مسوولان این قول اردو در مورد تصرف مقر پیشین ولسوالی زارع به دست جنگ‌جویان طالبان، چیزی نگفته است.

این قول اردو در خبرنامه‌یی می‌نویسد که امکانات، نیروی بشری و نیروهای امنیتی و دفاعی مستقر در این ولسوالی در مربوطات روستاهای «تاشلکین و اومکی» به حاشیۀ ولسوالی زارع تغییر مکان کرده‌اند.

قول اردوی 209 شاهین ناامنی‌های موجود در مسیر ولسوالی زارع، محصور بودن موقعیت این ولسوالی، غیرفعال بودن نیروهای امنیتی و جلوگیری از تلفات نیروهای امنیتی را از دلایل انتقال مقر این ولسوالی به محل دیگری توصیف می‌کند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، ولسوالی سوزمه‌قلعۀ ولایت سرپل نیز به دست گروه طالبان افتاده است. نهادهای امنیتی تاکنون این موضوع را تأیید نکرده‌اند.