مجروح

سرپرست وزارت صحت: موج سوم ویروس کرونا در شرق کشور آغاز شده است

neshananews

12 May 2021

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که موج سوم شیوع ویروس کرونا از شرق کشور آغاز شده و در حال افزایش است. به سخن او، در صورت بی‌توجهی به نکات بهداشتی این موج به سایر نقاط کشور خواهد رسید.

آقای مجروح امروز (چهارشنبه، 22 ثور) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که رویدادهای مثبت ویروس کرونا در ولایت شرقی ننگرهار به اوج خود رسیده و در سایر ولایت‌های کشور نیز رو به گسترش است.

آقای مجروح می‌افزاید که در حال حاضر بیش‌ترین رویدادهای مثبت این ویروس در کابل و ننگرهار ثبت می‌شوند و این دو ولایت در حالت بحرانی قرار دارند. آقای مجروح تجمع‌های مردم در مارکیت‌ها در جریان روزهای آخر ماه رمضان را زمینه‌ساز افزایش شمار موارد مثبت این ویروس در کشور می‌خواند.

آقای مجروح خاطرنشان می‌سازد که ظرفیت آزمایش موارد مشکوک و تداوی بیماران مبتلا به ویروس کرونا در گیرودار موج سوم کرونا افزایش یافته است. به بیان او، نظام صحی کشور اکنون قادر است تا 26 هزار مورد مشکوک کرونا را در یک شبانه‌روز آزمایش کند.

سرپرست وزارت صحت عامه با اشاره به روند تطبیق واکسن کرونا توضیح می‌دهد که بیش از پنج‌صد هزار شهروند غیرنظامی کشور که بیشتر آنان داکتران و استادان مکتب‌ها را شامل می‌شود تاکنون واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

او از شهروندان کشور می‌خواهد که تدابیر احتیاطی را برای جلوگیری از گسترش موارد مثبت ویروس کرونا در کشور روی دست بگیرند.

گفتنی است که از آغاز انتشار ویروس کرونا در کشور تاکنون 63 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و بیش از دو هزار و 700 تن دیگری در پی ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند. نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در پنجم حوت سال 1398 در ولایت هرات ثبت شد.