راس ویلسون

سفارت امریکا در کابل خواستار توقف فوری کشتار غیرنظامیان در افغانستان شد

neshananews

05 May 2021

سفارت امریکا در کابل در واکنش به انفجاری که موتر حامل داکتران ولایت پنجشیر را هدف قرار داده است، خواستار توقف فوری کشتار غیرنظامیان در افغانستان شده است.

راس ویلسون، کاردار سفارت امریکا در کابل امروز (چهارشنبه، پانزدهم ثور) در برگۀ تویترش نوشته است که درگیری‌های مسلحانه و انفجارها در افغانستان بیشتر از افراد ملکی قربانی می‌گیرد. آقای ویلسون با اشاره به حملۀ انفجاری بامداد امروز بالای داکتران ولایت پنجشیر در کابل و حملۀ موتربمب در ولایت لوگر می‌نویسد که این حمله‌ها روند ارایۀ خدمات عامه را در این کشور صدمه می‌زند.

کاردار سفارت امریکا در کابل خاطرنشان می‌سازد که حمله‌هایی که به هدف کشتار غیرنظامیان در افغانستان راه‌اندازی می‌شوند باید هرچه زودتر متوقف شوند. به گفتۀ او، کارمندان صحی، دانش‌جویان و آموزگاران باید از حمله‌های مسلحانه در امان باشند.

این در حالی است که بامداد امروز موتر حامل داکتران ولایت پنجشیر در مربوطات ولسوالی کلکان ولایت کابل با ماین برخورد کرده و در نتیجۀ آن یک داکتر جان باخته است.

هیچ گروهی تاکنون مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. اما نهادهای امنیتی کشور طالبان را عامل جاسازی ماین و مواد انفجاری در جاده‌ها و موترها می‌دانند.

از سوی دیگری، اواخر هفتۀ گذشته نیز انفجار نیرومندی در شهر پل علم، مرکز ولایت لوگر به وقوع پیوست. این انفجار جان دست‌کم 24 نفر را گرفت. بیشتر قربانیان این انفجار را افراد ملکی تشکیل می‌دهند.