فرانسه

سفارت فرانسه در کابل: طالبان باید حمله‌های‌شان را متوقف کنند

neshananews

22 October 2020

سفارت فرانسه در کابل افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان را غیرقابل قبول عنوان می‌کند و از این گروه می‌خواهد که حمله‌های‌شان را در ولایت‌های افغانستان متوقف کنند.

این سفارت امروز (پنج‌شنبه، اول عقرب) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که دوام خشونت‌های گسترده از سوی طالبان برای این کشور پذیرفتنی نیست. در خبرنامۀ این سفارت آمده است که روز گذشته در پی حملۀ طالبان در ولایت تخار ده‌ها سرباز ارتش ملی افغانستان جان باخته‌اند و در نتیجۀ حمله‌های این گروه در ولایت هلمند نیز هزاران خانواده از مناطق‌شان بی‌جا شده‌اند.

از همین‌رو، سفارت فرانسه در کابل از گروه طالبان می‌خواهد که حمله‌های‌شان را به گونۀ فوری متوقف کنند و برای تأمین صلح در افغانستان تلاش کنند.

گفتنی است که همزمان با آغاز رأی‌‎زنی‌ها میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان روی نهایی‌سازی کارشیوۀ مذاکرات مستقیم صلح، خشونت‌ها از سوی جنگ‌جویان طالبان در کشور افزایش یافته است. در دو هفتۀ پسین جنگ‌جویان این گروه حمله‌های‌شان را بر شهرها و ولسوالی‌های کشور افزایش داده‌اند.

از این پیش، سازمان ناتو، یوناما، سفارت‌خانه‌های بریتانیا، کانادا و امریکا نیز از طالبان خواسته‌اند که خشونت‌ها را در کشور کاهش دهند. گروه طالبان اما تاکنون به خواست این سفارت‌خانه‌ها پاسخ مثبت ارایه نکرده‌اند.