WhatsApp Image 2020-09-24 at 3.10.58 PM

سفیر جدید پاکستان: اسلام آباد از سیاست اتصال منطقه‌یی کابل حمایت می‌کند

neshananews

24 September 2020

منصور احمد خان، سفیر جدید پاکستان برای افغانستان می‌گوید که اسلام‌آباد از سیاست اتصال منطقه‌یی و گسترش همکاری‌های بازرگانی کابل حمایت می‌کند.

ارگ ریاست جمهوری امروز (پنج‌شنبه، سوم میزان) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که منصور احمد خان، سفیر جدید پاکستان در کابل امروز ضمن ارایۀ اعتبارنامه‌اش به رییس جمهور غنی، بهبود همکاری‌های تجاری بین دو کشور را مهم‌ترین مأموریتش در کابل توصیف کرده است.

به نقل از خبرنامه، آقای احمد خان در این دیدار می‌افزاید که پس از این سهولت‌های گسترده در رفت‌وآمد شهروندان افغانستان به پاکستان به میان خواهد آمد.

بر اساس معلومات ارگ، سفیر جدید پاکستان خاطر‌نشان ساخته است که اسلام‌آباد از سیاست اتصال منطقه‌یی و بهبود روابط تجارتی بین کشورهای منطقه که از اوایل حکومت وحدت ملی در افغانستان روی دست گرفته شده است، حمایت می‌کند.

در خبرنامۀ ارگ همچنان آمده است که در این دیدار آقای غنی ضمن پذیرش اعتبارنامۀ سفیر جدید پاکستان تأکید کرده است که کابل طرف‌دار بهبود روابط تجارتی با اسلام‌آباد و اعمال سهولت‌هایی در رفت‌وآمدهای مهاجران افغانستان به پاکستان است.

بر اساس خبرنامه، رییس‌جمهور غنی تصریح کرده است که حکومت افغانستان از کشورهای منطقه توقع دارد که از روند صلح افغانستان حمایت کنند. به باور رییس جمهور، تأمین صلح در افغانستان ثبات منطقه را تضمین خواهد کرد.