WhatsApp Image 2021-06-13 at 14.42.10

سفیر پیشین کانادا: ناتو علیه جنگ نیابتی پاکستان در افغانستان هیچ اقدامی نکرده است

neshananews

13 June 2021

کریس الیکسندر، سفیر پیشین کانادا در افغانستان می‌گوید که ناتو از سال 2014 میلادی تاکنون علیه جنگ نیابتی پاکستان در افغانستان، هیچ اقدامی نکرده است.

آقای الیکسندر امروز (یک‌شنبه، 23 جوزا) در برگۀ تویترش از ادامۀ جنگ نیابتی پاکستان در افغانستان انتقاد می‌کند. او می‌نویسد که ادامۀ این جنگ همه‌روزه از شهروندان افغانستان قربانی می‌گیرد. آقای الیکسندر خواهان پایان این جنگ نیابتی در افغانستان شده است.

سفیر پیشین کانادا، ناتو را از آن چه عدم اقدام در برابر پاکستان در جریان بیست سال گذشته می‌خواند، مورد انتقاد قرار می‌دهد. او توضیح می‌دهد که پس از سال 2014 میلادی دامنۀ جنگ در افغانستان وسعت، اما ناتو در این مورد هیچ اقدامی نکرده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اخیراً جنگ شدید لفظی میان حمدالله‌ محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان و شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان صورت گرفته است.

آقای محب، اسلام‌آباد را به حمایت از طالبان به هدف توسعۀ مرز خود در خاک افغانستان متهم کرده و دولت پاکستان را فاسد خوانده است. آقای قریشی در پاسخ گفته که اظهارات حمد‌الله محب خون مردم پاکستان را به جوش آورده است.