انفجار کابل

شورای امنیت سازمان ملل متحد: عاملان حملۀ انفجاری بر مکتبی در غرب کابل پیگرد شوند

neshananews

11 May 2021

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد حملۀ انفجاری بر مکتب «سید شهدا» در غرب شهر کابل را محکوم کرده و خواهان پایان کشتار غیرنظامیان در افغانستان شده‌اند.

این شورا دیشب (دوشنبه، 20 ثور) با نشر خبرنامه‌یی این حملۀ مرگ‌بار را «جنایت ضد بشری» توصیف کرده و می‌گوید که افراد و گروه‌هایی که در راه‌اندازی این حمله نقش دارند، باید به میز عدالت کشانیده شوند.

اعضای این شورا از همۀ کشورها می‌خواهند که در پیگرد عاملان حمله‌های مرگ‌بار تروریستی در افغانستان به ویژۀ حملۀ اخیر بر دانش‌آموزان در غرب شهر کابل با دولت افغانستان همکاری کنند.

اعضای این شورا حمله بر غیرنظامیان به ویژه دانش‌آموزان مکتب را نقض جدی حقوق بشر، حق آموزش و پرورش و مخالفت با قوانین بشردوستانۀ بین‌المللی توصیف می‌کنند و علاوه می‌کنند که عاملان این رویدادها صلح جهانی و امنیت جهانی را با خطر روبه‌رو کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنان از سطح بلند خشونت‌ها در افغانستان انتقاد می‌کند و از دولت و گروه طالبان می‌خواهد که هرچه زودتر به این خشونت‌ها پایان دهند.

گفتنی است که سه روز پیش یک حملۀ مرگ‌بار تروریستی در دروازۀ ورودی مکتب سید شهدا در غرب شهر کابل به وقوع پیوست. این حمله حاوی سه انفجار نیرومند بود که دست‌کم 50 کشته و 150 زخمی برجای گذاشت. همۀ قربانیان این رویداد را دانش‌آموزان شکل می‌دهد.