شنواری

شینواری: در هفته‌های اخیر 24 ولسوالی از تصرف طالبان بیرون شده‌اند

neshananews

18 July 2021

اجمل عمر شینواری، سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی کشور می‌گوید که 24 ولسوالی در هفته‌های اخیر از تصرف جنگ‌جویان گروه طالبان بیرون شده‌اند.

آقای شینواری امروز (یک‌شنبه، 27 سرطان) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور حالت دفاعی را کنار گذاشته و رویکرد تهاجمی را اختیار کرده‌اند. او می‌افزاید که این نیروها سرگرم بازپس‌گیری ولسوالی‌ها هستند و در هفته‌های اخیر 24 ولسوالی از کنترل طالبان بیرون شده‌اند. این مقام امنیتی اما توضیح نمی‌دهد که این ولسوالی دقیق در چه مدت زمانی از تصرف طالبان بیرون شده‌اند.

آقای شینواری همچنان با اشاره به عملیات‌های چهار روزۀ نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ولایت‌های مختلف می‌گوید که در پی 244 عملیات نظامی دست‌کم 967 جنگ‌جوی طالبان کشته شده و نزدیک به 600 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی خاطرنشان می‌سازد که نیروهای امنیتی در روزهای عید قربان نیز در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و به هر گونه حرکت تهاجمی طالبان پاسخ خواهند داد.

اجمل عمر شینواری در رابطه به موضوع ربوده شدن سلسله علی‌خیل دختر نجیب‌‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد می‌افزاید که این موضوع ضعف پولیس پاکستان را نشان می‌دهد. او از اسلام‌آباد می‌خواهد که نسبت به این موضوع پاسخ‌گو باشد.

سلسله علی‌خیل، دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد روز جمعۀ هفتۀ گذشته هنگام برگشت به خانه در شهر اسلام‌آباد پاکستان ربوده شد و مورد شکنجه قرار گرفت. یک روز پس از رهایی خانم علی‌خیل از چنگ آدم‌ربایان، عمران‌خان، نخست وزیر پاکستان به وزارت داخلۀ این کشور ضرب‌الاجل تعیین کرد که در 48 ساعت عاملان این رویداد را شناسایی و بازداشت کنند. وزارت داخلۀ پاکستان تاکنون در این رابطه چیزی نگفته است.