کودکان آموزش افغانستان

صندوق وجهی ملل متحد برای کودکان: 10 میلیون کودک در 20 سال گذشته در افغانستان به آموزش سوق داده شده‌اند

neshananews

01 June 2021

صندوق وجهی سازمان ملل متحد در افغانستان همزمان با روز جهانی کودکان می‌گوید که در جریان بیست سال گذشته دست‌کم ده میلیون کودک به آموزش سوق داده شده‌اند.

سوزان فرهمن، نمایندۀ صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان در افغانستان امروز (سه‌شنبه، یازدهم جوزا) در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی کودکان می‌گوید که وضعیت کودکان در این کشور در جریان بیست سال گذشته به گونۀ قابل ملاحظه‌یی بهبود یافته است.

خانم فرهمن با اشاره به افزایش میزان دسترسی کودکان به آموزش در افغانستان می‌افزاید که دست‌کم ده میلیون کودک در این کشور از سال 2000 میلادی به این‌سو به خدمات آموزشی دسترسی پیدا کرده‌اند.

نمایندۀ صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان تصریح می‌کند که تغذیۀ کودکان نیز در جریان این بیست سال با تغییراتی همراه بوده است. به گفتۀ او، تعداد کودکانی که اکنون از رشد خوبی در این کشور برخوردارند، نسبت به سال 2004 میلادی 24 درصد افزایش یافته است.

این مسوول صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان، بهبود کامل وضعیت کودکان در افغانستان را نیازمند برنامه‌های درازمدت دولت افغانستان و جامعۀ جهانی می‌داند.

این در حالی است که بر اساس آمارهای رسمی، دست‌کم سه میلیون کودک در افغانستان به آموزش دسترسی ندارند و شمار کودکانی که با سوءتغذی مضمن روبه‌رو هستند نیز در سال‌های پسین رو به افزایش بوده است.