Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-06-18 10:53:47Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

طالبان سه روز عید را آتش‌بس اعلام کردند

neshananews

10 May 2021

طالبان برای سه روز در جریان عید فطر آتش‌بس اعلام کرده‌اند. رهبری این گروه به جنگ‌جویان خود دستور داده است که از انجام حمله‌های تهاجمی در روزهای عید خودداری کنند.

محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر بامداد امروز (دوشنبه، 20 ثور) با نشر خبرنامه‌یی به نقل از ملاهبت‌الله اخوندزاده، رهبر طالبان از برقراری آتش‌بس سه روزه خبر می‌دهد.

آقای وردک می‌نویسد که بر اساس هدایت رهبر این گروه، جنگ‌جویان طالبان در همۀ مناطقی که حضور دارند باید حمله‌های تهاجمی خود را متوقف کنند. در خبرنامۀ طالبان آمده است، اگر جنگ‌جویان این گروه از سوی نیروهای ارتش ملی کشور در جریان سه روز عید هدف حمله قرار بگیرند، از خود دفاع خواهند کرد.

در این اعلامیه همچنان آمده است که بنابر دستور رهبر طالبان، جنگ‌جویان این گروه نباید به مناطقی زیر حاکمیت نیروهای دولتی حضور یابند و به این نیروها نیز اجازۀ حضور در مناطق زیر نفوذ خود را ندهند.

طالبان در این اعلامیه تأکید می‌کنند که این آتش‌بس به مساعد شدن فضای امن و اعتماد برای شهروندان در جریان سه روز عید اعلام شده است. پیش از این بارها حکومت افغانستان و جامعۀ جهانی از طالبان خواسته‌اند که آتش‌بس اعلام کنند، اما این گروه به درخواست‌های مکرر طرف‌های صلح پاسخ مثبت نگفتند.