غنی برادر

عبدالغنی برادر: «طالبان گفت‌وگوهای بین‌الافغانی را صادقانه به پیش خواهند برد»

neshananews

12 September 2020

ملاعبدالغنی برادر، معاون رهبر طالبان و رییس دفتر سیاسی این گروه در قطر می‌گوید که گفت‌وگوهای مستقیم صلح ممکن با چالش‌هایی روبه‌رو باشد، اما طالبان متعهد هستند که این گفت‌وگوها را صادقانه به پیش ببرد.

آقای برادر امروز (شنبه، 22 سنبله) در مراسم گشایش نشست مستقیم میان دولت افغانستان و گروه طالبان در دوحه، از پیشبرد صادقانۀ گفت‌وگوهای صلح توسط طالبان اطمینان داد. آقای برادر می‌گوید: «گفت‌وگوهای مستقیم صلح که هم‌اکنون در قطر آغاز شده، ممکن است مشکلاتی داشته باشد، اما خواست ما (طالبان) این است که این گفت‌وگوها با صبر و بردباری به پیش برده شود.» آقای برادر می‌افزاید که این گروه به مردم افغانستان توجه دارند و به شهروندان کشور اطمینان می‌دهد که گفت‌وگوهای صلح را صادقانه به پیش خواهند برد.

معاون رهبر گروه طالبان تأکید می‌ورزد: «ما به جهانیان اطمینان می‌دهیم که برای تأمین صلح در افغانستان و پیروزی مذاکرات صلح تلاش می‌کنیم.» معاون رهبر گروه طالبان همچنان خاطرنشان می‌سازد که افغانستان باید یک نظام اسلامی داشته باشد؛ نظامی که به سخن او، همۀ شهروندان کشور خود را در آن ببیند و در کنار هم برادرانه زنده‌گی کنند.

 این صحبت‌ها اما از سوی آقای برادر بدون اشاره به ضرورت تأمین آتش‌بس مطرح می‌شود. آقای برادر در سخنرانی‌اش به مناسب گشایش نشست مستقیم بین‌الافغانی صلح هیچ اشاره‌یی به برقراری آتش‌بس در کشور نکرد. این در حالی است که دولت افغانستان از این پیش اعلام کرده است که در نخستین دور مذاکرۀ مستقیم با طالبان روی برقراری آتش‌بس بحث خواهد شد.