عبدالله عبدالله

عبدالله: انتظار داریم روند گفت‌وگوهای صلح سرعت بگیرد

neshananews

12 October 2020

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی انتظار دارد که توافق روی کارشیوۀ مذاکرات صلح در قطر هرچه زودتر صورت بگیرد.

آقای عبدالله پس از چاشت امروز (دوشنبه، 21 میزان) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که گفت‌وگوهای صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر با کندی به پیش می‌رود. آقای عبدالله می‌افزاید که مردم افغانستان انتظار دارند که این گفت‌وگوها با سرعت به پیش برود.

این در حالی است که گفت‌وگوهای صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان حدود یک ماه پیش در قطر آغاز شده است. اما این گفت‌وگوها تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است. رییس شورای عالی مصالحۀ ملی با اشاره به نگرانی‌های موجود به شهروندان اطمینان می‌دهد که حقوق اساسی آنان در این روند قربانی نخواهد شد.

او همچنان به اشاره به اعلام زمان نهایی خروج نیروهای نظامی امریکا از افغانستان می‌گوید که این موضوع یک امر تازه‌یی نیست و قبلاً در این باره تصمیم گرفته شده است.

آقای عبدالله اما اضافه می‌کند که حمایت جامعۀ جهانی از دولت افغانستان ادامه خواهد داشت و متحدان بین‌المللی حکومت اجازه نخواهند داد که افغانستان دوباره به لانۀ امنی برای هراس‌افگنان بدل شود.

این در حالی است که دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا هفتۀ گذشته اعلام کرد که نیروهای باقی‌ماندۀ نظامی امریکا در افغانستان تا اوایل سال آیندۀ میلادی به امریکا باز خواهند گشت.