عبدالله عبدالله

عبدالله: با وجود افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان گفت‌وگوهای دوحه ادامه می‌یابد

neshananews

26 June 2021

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی می‌گوید با وجود افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان در سطح کشور گفت‌وگوهای مستقیم صلح دولت با این گروه در دوحه ادامه می‌یابد.

آقای عبدالله در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز که امروز (شنبه، پنجم سرطان) منتشر شده، این موضوع را مطرح کرده است. آقای عبدالله می‌افزاید که میزان خشونت‌ها در کشور اخیراً به شدت افزایش یافته و طالبان در این اواخر روی پیش‌روی‌های نظامی تمرکز کرده‌اند.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی خاطرنشان می‌سازد که گفت‌وگوهای صلح یگانه گزینه‌یی برای پایان جنگ در کشور است و این گزینه متوقف نخواهد شد.

آقای عبدالله علاوه می‌کند که دولت افغانستان آماده است گفت‌وگوهای جدی صلح را برای یافتن یک راه حل سیاسی برای ختم جنگ در کشور با طالبان آغاز کند، اما این گروه تاکنون به مسایل اصلی صلح نپرداخته‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در کمتر از دو ماه پس از آغاز روند خروج نیروهای خارجی از کشور، حمله‌های تهاجمی طالبان در سطح کشور افزایش یافته است. در پی این حمله‌ها طالبان تا بیست ولسوالی را تصرف کرده‌اند. شماری از این ولسوالی‌ها اما با آغاز بسیج مردمی علیه طالبان از تصرف جنگ‌جویان این گروه بیرون شده‌اند.