غنی

غنی به نیروهای امنیتی: در روزهای عید آتش‌بس را رعایت کنید

neshananews

10 May 2021

محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور با استقبال از اعلام آتش‌بس سه‌روزۀ طالبان، به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داده است که در روزهای عید فطر آتش‌بس را رعایت کنند.

ارگ ریاست جمهوری امروز (دوشنبه، 20 ثور) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که رییس‌جمهور غنی به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور دستور داده در روزهای عید آتش‌بس کنند و تنها در صورت راه‌اندازی حمله‌های تهاجمی از سوی طالبان، از خود دفاع کنند.

ارگ ریاست جمهوری از اعلام آتش‌بس توسط طالبان استقبال می‌کند و خواستار آتش‌بس دایمی در کشور شده است. در خبرنامۀ ارگ آمده است که توسل به خشونت، قتل و کشتار افراد ملکی و تخریب تأسیسات عامه جواز ندارد و با اعلام زمان خروج نیروهای خارجی از کشور، طالبان مشروعیت ادامۀ جنگ را به صورت کامل از دست داده‌اند.

در این خبرنامه همچنان آمده که طالبان از حمله‌های اخیر در ولایت‌های مختلف کشور باید آموخته باشند که محاسبۀ این گروه از پیروزی در میدان جنگ اشتباه است. بنابر این ارگ از طالبان می‌خواهد که باید به آتش‌بس دایمی تن دهند و به میز مذاکره برگردند.

گفتنی است که طالبان بامداد امروز سه روز عید فطر را آتش‌بس اعلام کرده‌اند. رهبر طالبان به جنگ‌جویان این گروه دستور داده است که در جریان این سه روز از راه‌اندازی حمله‌های تهاجمی خودداری کنند، اما اجازه ندهند که افراد وابسته به نهادهای امنیتی و دفاعی افغانستان در مناطق زیر حاکمیت آنان حضور یابند.