ارگ

غنی روی سفرش به امریکا با رهبران سیاسی گفت‌وگو کرد

neshananews

21 June 2021

محمداشرف غنی، رییس‌جمهور کشور با رهبران سیاسی روی سفرش به امریکا گفت‌وگو کرده است.

ارگ با نشر خبرنامه‎یی می‌نویسد که این نشست مشورتی آقای غنی با رهبران سیاسی پیش از چاشت امروز (دوشنبه، 31 جوزا) در قصر چهارچنار صورت گرفته است.

محمداشرف غنی، عبدالله عبدالله، سرور دانش، امرالله صالح، حامد کرزی، محمد رسول سیاف، کریم خلیلی، محمد محقق، رییسان پارلمان و شمار دیگری از رهبران سیاسی در این نشست حضور داشتند.

در خبرنامۀ ارگ آمده که در این نشست روی اجماع ملی پیرامون صلح، حمایت جدی از نیروهای امنیتی و سفر زودهنگام رییس‌جمهور و رییس شورای عالی مصالحۀ ملی به امریکا بحث شده است.

به نقل از خبرنامۀ ارگ، سفر رییس‌جمهور و رییس شورای عالی مصالحۀ ملی به امریکا در این نشست بااهمیت توصیف شده است. آقای غنی روند صلح را اولویت ملی کشور توصیف کرده و می‌گوید که قدم‌های بعدی در این روند بر اساس اجماع ملی برداشته خواهد شد.

این در حالی است که جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا از محمداشرف غنی، رییس‌جمهور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور به واشنگتن دعوت کرده است. بر اساس خبرنامۀ کاخ سفید، این دیدار قرار است تا چهار روز دیگری صورت بگیرد.

عبدالله عبدالله از دعوت کاخ سفید استقبال کرده و ابراز امیدواری می‌کند که این نشست بتواند به روند صلح سودمند واقع شود. آقای غنی اما تاکنون از سفرش به واشنگتن اطمینان نداده است.