فیل های سرگردان

فیل‌های سرگردان چینی پس از سفر پانزده ماهه استراحت کردند

neshananews

09 June 2021

استراحت گلۀ معروف فیل‌های سرگردان چینی که حدود پانزده ماه پیش یک زیستگاه طبیعی‌ در جنوب چین را ترک کرده بودند، توجه مردم چین را به خود جلب کرده است.

این فیل‌های سرگردان پس از طی کردن 500 کیلومتر فاصله در روستایی در ایالت شیانگ چین استراحت کرده‌اند. این فیل‌ها در جریان بیش از یک سال گذشته شب و روز در حال حرکت بودند. جهت سفر و علت آن تاکنون روشن نیست.

تصاویری که از جریان استراحت این گلۀ معروف فیل‌های سرگردان توسط هواپیماهای بدون سرنشین گرفته شده، توجه میلیون‌ها نفر را در درون و بیرون از چین به خود جلب کرده است.

پانزده ماه پیش زمانی که این فیل‌های چینی زیستگاه طبیعی خود در ایالت «یونان» در جنوب چین را ترک کردند، پولیس جریان سفر آنان را زیر نظر گرفت. در این مدت میلیون‌ها کاربر شبکه‌های اجتماعی نیز سفر طولانی این فیل‌های سرگردان را تعقیب دارند.

بر اساس گزارش رسانه‌های چینی، این پانزده فیل سرگردان بیشتر ایالت‌های چین را پیاده طی کرده‌اند و با عبور از زمین‌های زراعتی میلیون‌ها دالر بر کشاورزان زیان مالی وارد کرده‌اند.

پولیس چین اما با نظارت 24 ساعته از جریان سفر این فیل‌های سرگردان هیچ اقدامی برای توقف آنان انجام نداده است. باوجود این زیان‌‌های هنگفت مالی مردم چین به سفر طولانی این فیل‌های سرگردان خوش‌بین هستند و انتظار دارند این گله مکان مناسبی برای زیست در داخل چین پیدا کنند.

جهت سفر این فیل‌های سرگردان پس از استراحت در ایالت شیانگ پیش‌بینی نشده است. کارشناسان حیات وحش می‌گویند که تخریب زیستگاه طبیعی آنان در جنوب چین سبب شده که آنان دشواری یک سفر پانزده ماهه را بپذیرند و پناهگاه امن‌تری برای خود جست‌وجو کنند.