لیندزی گراهام

لیندزی گراهام: نیروهای امریکایی در ماه می افغانستان را ترک نمی‌کنند

neshananews

08 February 2021

لیندزی گراهام، سناتور پرنفوذ جمهوری‌خواه ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که نیروهای باقی‌ماندۀ امریکایی در ماه «می» میلادی افغانستان را ترک نخواهند کرد.

آقای گراهام امروز (دوشنبه، 20 دلو) در یک گفت‌وگوی ویژه با شبکۀ تلویزیونی (سی.بی.اس) امریکا این موضوع را مطرح کرده است. آقای گراهام‌ در این گفت‌وگو می‌افزاید که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان وابسته به شرایط از پیش تعیین شده خواهد بود.

او یادآور می‌شود که طالبان به تعهدات خود در موافقت‌نامۀ دوحه عمل نکرده‌اند و به این دلیل نیروهای باقی‌ماندۀ امریکایی در ماه «می» سال 2021 میلادی افغانستان را ترک نخواهند کرد.

این سناتور جمهوری‌خواه امریکایی از تصمیم دولت بایدن مبنی بر بازنگری موافقت‌نامۀ دوحه و کندتر ساختن روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، استقبال می‌کند.

این در حالی است که به تازه‌گی شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارشی از ادامۀ روابط نزدیک میان طالبان و شبکۀ القاعده در افغانستان خبر داده است.

افزون بر این، گروه طالبان برخلاف تعهدات خود در موافقت‌نامۀ دوحه خشونت‌ها را در افغانستان افزایش داده‌اند. با این همه، گروه طالبان مدعی است که هیچ ماده‌یی از موافقت‌نامۀ دوحه تاکنون از سوی آنان نقض نشده است.