دوستم

مارشال دوستم: افغانستان در معرض تاخت‌وتاز خطرناک قرار گرفته است

neshananews

05 August 2021

مارشال عبدالرشید دوستم، معاون پیشین ریاست جمهوری می‌گوید که افغانستان در معرض یک تاخت‌وتاز خطرناک قرار گرفته است.

آقای دوستم شب گذشته (چهارشنبه، سیزدهم اسد) پس از ورود به کابل در دیدار با هوادارانش برای بازگشت به خط نخست جنگ در برابر طالبان اعلام آماده‌گی کرده. آقای دوستم می‌گوید که آماده است به تعهدات خود نسبت به مردم عمل کند و سینۀ خود را در برابر طالبان سپر بسازد. به بیان او: «خون ریختن در کنار نیروهای امنیتی افتخار است».

مارشال دوستم با اشاره به افزایش حمله‌های طالبان می‌افزاید که افغانستان در معرض تاخت‌وتاز خطرناکی قرار گرفته است. به سخن او، این تحرک‌ها یک دسیسۀ کوچک نیست و با حرکت‌های کوچک خنثا نخواهد شد.

معاون پیشین ریاست جمهوری خاطرنشان می‌سازد که او در جریان سفرش به کابل با رییس‌جمهور غنی و رهبران سیاسی دیدار می‌کند و روی یک پلان اساسی برای دفع تهاجم طالبان صحبت خواهد کرد. به بیان آقای دوستم، یک پلان قوی برای دفع این تهاجم نیاز است.

مارشال عبدالرشید دوستم اختلاف‌های کوچک سیاسی میان سیاست‌مداران و حکومت را در شرایط کنونی نادرست توصیف می‌کند و علاوه می‌کند که وقت آن فرا رسیده که همه از کشور دفاع کنند.

مارشال دوستم پس از حدود یک ماه اقامت در ترکیه در حالی به کشور باز گشته که طالبان پس از تصرف ده‌ها ولسوالی حمله‌ها تهاجمی را بر بزرگ‌شهرهای کشور آغاز کرده‌اند. در همین حال رییس‌جمهور برای بسیج ملی در برابر طالبان فراخوان داده است.