دوستم

مارشال دوستم نیروهای امنیتی را با دوربین‌های شب‌بین پیش‌‌رفته مجهز می‌سازد

مارشال عبدالرشید دوستم در جریان یک عملیات نظامی در مسیر شاهراه جوزجان – بلخ به نیروهای امنیتی و دفاعی وعده سپرده که آنان را با دوربین‌های شب‌بین پیش‌رفته مجهز خواهد ساخت.

آقای دوستم این سخنان را پس از آن مطرح می‌کند که دو روز پیش طالبان یک قرارگاه و یک پاسگاه امنیتی را در مربوطات ولسوالی فیض‌آباد ولایت جوزجان سقوط دادند. این قرارگاه و پاسگاه امنیتی اما در نتیجۀ یک عملیات مشترک نیروهای امنیتی در جوزجان دوباره به کنترل نیروهای امنیتی درآمده است.

مارشال عبدالرشید دوستم پس از شش ماه دوباره با افراد زیر امرش به میدان نبرد در شاهراه شماره یک جوزجان – بلخ حضور یافته است. او می‌گوید که در جنگ‌ بزرگ‌راه جوزجان – بلخ تنها نقش مشوره‌دهنده را برعهده دارد و به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور مشورت می‌دهد چگونه در برابر طالبان مبارزه کنند.

 آقای دوستم علاوه می‌کند که در صورت نیاز در سایر ولایت‌های کشور در برابر طالبان می‌جنگد و از دولت دفاع خواهد کرد. به سخن او، افرادش با سلاح‌های پیش‌رفته مجهزند. آقای دوستم خاطرنشان می‌سازد که در حال حاضر افزون بر حضور افرادش در شاهراه شماره یک جوزجان – بلخ، در شاهراه شماره دوم جوزجان – سرپل نیز در برابر طالبان می‌جنگند.

ارکان‌حرب یارمحمد، پسر دوستم و فرمانده کل افراد مسلح مارشال نیز در روستاهای آسیب‌پذیر حضور دارد. مارشال عبدالرشید دوستم پیش از این در سال گذشته در جنگ ولسوالی قرمقول ولایت فاریاب در برابر طالبان جنگیده است. او در آن زمان از رییس‌جمهور غنی و شورای امنیت ملی خواست که به او اجازه راه‌اندازی یک عملیات بزرگی را در برابر طالبان در شمال و شمال‌شرق کشور بدهند، اما معلوم می‌شود که تاکنون از سوی دولت پاسخ مثبتی دریافت نکرده است.

از دو هفته به این‌سو گروه طالبان با راه‌اندازی حمله‌های تهاجمی تلاش دارند بخش‌هایی از مسیر شاهراه جوزجان – بلخ را تصرف کنند. نیروهای امنیتی و دفاعی نیز به رهبری ارتش عملیات‌ پاک‌سازی را در بخش‌های آسیب‌پذیر شاهراه جوزجان – بلخ آغاز کرده‌اند.