حمدالله محب

محب: دولت افغانستان در نشست مسکو و آنکارا اشتراک می‌کند

neshananews

13 March 2021

حمد‌الله محب، مشاور شورای امنیت ملی کشور می‌گوید، دولت افغانستان درنشست‌های مسکو و آنکارا در مورد صلح افغانستان اشتراک خواهد کرد.

آقای محب، امروز(شنبه، 23 حوت) در یک نشست خبری در کابل گفته است که وزارت خارجه و شورای عالی مصالحه سرگرم بررسی سطح اشتراک سایر طرف‌های صلح در این  نشست هستند.

آقای محب، می‌افزاید پس از مشخص شدن آن‌که دیگر کشورها و گروه طالبان در چه سطحی در این دو نشست اشتراک خواهند کرد، دولت افغانستان نیز اقدام به فرستادن هیات خود در این دو نشست خواهد کرد.

به گفتۀ آقای محب، اگر هیاتی از دفتر سیاسی طالبان در قطر در دو نشست یاد شده اشتراک کند، هیأت دولت نیز در این نشست‌ها اشتراک خواهد کرد.

گفتنی است قرار است تا 18 مارچ نشستی در پیوند به صلح افغانستان با اشتراک نماینده‌گان دیپلماتیک کشورهای منطقه، امریکا و گروه طالبان در مسکو برگزار شود. از حکومت افغانستان و شورای عالی مصالحه نیز در این نشست دعوت شده است.

همچنان ترکیه اعلام کرده است که نشستی را در پیوند به صلح افغانستان تا 28 ماه مارچ در آنکارا میزبانی می‌کند. گفته شده است که در این نشست رهبران ارشد دولت، سیاسیون افغانستان و گروه طالبان اشتراک خواهند کرد.