محقق

محقق: عاملان حمله‌های مرگ‌بار انفجاری مطمین هستند که با رشوت یا رحمت حکومت آزاد می‌شوند

neshananews

02 June 2021

محمدمحقق، مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور سیاسی و امنیتی از آن چه رهایی عاملان جنایات از زندان‌های دولت خوانده می‌شود انتقاد می‌کند. او از حکومت می‌خواهد که عاملان رویدادهای امنیتی باید شناسایی و مجازات شوند.

آقای محقق امروز (چهارشنبه، دوازدهم جوزا) در مراسم گرامی‌داشت از چهارمین سال‌یاد جان باختن سالم ‌ایزدیار، از فعالان «جنبش رستاخیز تغییر» می‌گوید که جوی خون در کشور جاری شده، اما عاملان رویدادهای مرگ‌بار مجازات نمی‌شوند. به بیان او: «حکومت باید نشان دهد که ما صاحب خون شهدای خود هستیم.»

محمد محقق با اشاره به دو حملۀ انفجاری بر موترهای مسافربری نوع «کاستر» در مربوطات حوزۀ سوم امنیتی شهر کابل می‌گوید که عاملان این انفجارها کسانی‌اند که مطمین هستند اگر زندانی شدند با دادن رشوت یا با رحمت حکومت از زندان رها خواهند شد.

آقای محقق با اشاره به رهایی هزاران زندانی طالبان در جریان گفت‌وگوهای صلح، علاوه می‌کند، افرادی که بیشتر جنایت‌های بزرگی را مرتکب می‌شوند، بدون پیگرد قضایی آزاد می‌شوند و درخواست می‌شود که هزاران تن دیگر آنان نیز از قید آزاد شوند.

این در حالی است که هیأت مذاکراتی دولت افغانستان در شرایطی که میدان‌های جنگ بیش از گذشته داغ است به دوحه سفر کرده و توقع می‌رود که گفت‌وگوهای صلح با طالبان از سر گرفته شود.