حمله هوایی

مسوول نظامی طالبان برای شهر لشکرگاه در یک حملۀ هوایی ارتش کشته شد

neshananews

12 May 2021

قول اردوی 215 میوند اعلام کرده که عبدالعلی خالد مشهور به اجمل، مسوول نظامی طالبان برای شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند در یک حملۀ هوایی ارتش کشته شده است.

قول اردوی 215 میوند امروز (چهارشنبه، 22 ثور) در خبرنامه‌یی می‌نویسد که این مسوول ارشد گروه طالبان روز گذشته در منطقۀ بولان از مربوطات شهر لشگرگاه، مرکز ولایت هلمند در یک حملۀ هوایی کشته شده است.

در خبرنامۀ این قول اردو همچنان آمده است که این عضو ارشد طالبان که در میان پنج هزار زندانی طالبان از زندان بگرام آزاد شده بود، دوباره به فعالیت‌های مسلحانه روی آورده است. اطلاعات ارتش نشان می‌دهد که عبدالعلی خالد به تازه‌گی به عنوان مسوول نظامی طالبان در شهر لشکرگاه گماشته شده بود.

گروه طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفته است.

این در حالی است که حکومت افغانستان پارسال بیش از پنج هزار زندانی طالبان را به خواست امریکا از بند رها کرد. بنابر معلومات ریاست عمومی امنیت ملی، بیشتر زندانیان طالبان که سال گذشته از بند حکومت آزاد شده بودند، پس از بازگشت به میدان جنگ کشته و یا بازداشت شده‌اند. در حالی که طالبان به ایالات متحدۀ امریکا تعهد سپرده‌ بودند که زندانیان رها شدۀ این گروه دوباره به میدان جنگ برنخواهند گشت.