دختران بدخشی

معارف شهر کابل: دختران بالاتر از 12 سال نمی‌توانند در برنامه‌های عمومی ترانه‌خوانی شرکت نکنند

neshananews

10 March 2021

ریاست معارف شهر کابل با فرستادن مکتوبی به مکتب‌های دولتی و خصوصی در شهر کابل، اشتراک دختران بالاتر از سن دوازده سال را در برنامه‌های ترانه‌خوانی و آوازخوانی ممنوع اعلام کرده است.

مکتوبی منسوب به ریاست معارف شهر کابل امروز (چهارشنبه، 20 حوت) در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این مکتوب آمده است که مکتب‌های دولتی و خصوصی در این شهر باید دختران پایین‌تر از سن دوازده سال را در گروه‌های ترانه‌خوانی و آوازخوانی تنظیم کنند.

بر اساس این مکتوب، مسوولان مکتب‌ها در این شهر از جابه‌جایی دختران بالاتر از سن دوازده سال در گروه‌های ترانه‌خوانی منع شده‌اند. ترانه‌خوانی دختران بالاتر از سن دوازده سال در محافل زنانه بر اساس این مکتوب استثنا قرار داده شده است.

بنابر این مکتوب ریاست معارف شهر کابل، مسوولان مکتب‌های دولتی و خصوصی مکلف شده‌اند که از آموزش گروه‌های ترانه‌خوانی دختران توسط استادان مردشان جلوگیری کنند.

این تصمیم ریاست معارف شهر کابل واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی را نیز در پی داشته است. پیش از این، وزارت معارف تصمیم گرفته بود که شاگردان صنف‌های اول تا سوم مکتب‌ها را به مسجدها منتقل کند، اما این تصمیم در پی واکنش‌های گستردۀ شهروندان لغو شد.