دادستانی کل

معاون پیشین وزارت دفاع با 24 تن دیگری به جرم فساد مالی و اختلاس به زندان محکوم شدند

neshananews

16 June 2021

جنرال محب‌الله محب، معاون پیشین مالی و تخنیکی وزارت دفاع ملی با 24 تن دیگری به جرم اختلاس، سوء‌استفادۀ مالی و سوء‌استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌یی بین یک تا نُه سال زندان محکوم شده‌اند.

دادستانی کل امروز (چهارشنبه، 26 جوزا) با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که دادگاه ابتدایی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری این متهمان را طی یک محکمۀ علنی محکوم به مجازات کرده است.

در این میان جنرال محب¬الله محب، معاون پیشین مالی و تخنیکی وزارت دفاع ملی به نُه سال و عبدالرحمن غوری، رییس پیشین خریداری‌های این وزارت به شش سال زندان محکوم شده‌اند.

افزون بر این، محمداکرم مدیر عقد قراردادها به پنج سال زندان، محمدنادر معاون شرکت اروجنرال، محب¬الله رییس شرکت کابل کرستال جدید به شش سال، وفی¬الله معاون شرکت تجارتی یاران اصیل به هشت سال و دو ماه، محمدقاهر معاون شرکت تولید لباس‌های رونا به هفت سال و یک ماه به زنان محکوم شده‌اند.

علاوه بر این، محمدعمر خطاب مدیر پیشین پالیسی و گزارش‌دهی ریاست اکمال خریداری، محمدآصف متقاعد مدیر پیشین حمایت قوا، عبدالرحمن حمیدی آمر ادارۀ فناوری، فرامرز، شاه‌محمود سالارزی و ملنگ افسران پیشین وزارت دفاع ملی، صالح‌محمد آمر پیشین لسان‌های خارجی و سیدمحمود شاه آمر شناسایی اقلام ستردرستیز وزارت دفاع ملی هر یک به یک سال و یک ماه زندان و پرداخت 59 هزار افغانی جریمۀ نقدی محکوم به مجازات شده‌اند.

بر اساس خبرنامۀ دادستانی کل، این مقام‌های پیشین وزارت دفاع و رییسان شرکت‌های قراردادی همزمان با آغاز روند انتقال مسوولیت‌های امنیتی به نیروهای نظامی افغانستان در روند تهیۀ البسه و امکانات ارتش، مبالغ هنگفتی را حیف‌ومیل کرده‌اند.