ملالی میوند

ملالی میوند گویندۀ تلویزیون انعکاس در ننگرهار ترور شد

neshananews

10 December 2020

مسوولان محلی در ولایت ننگرهار تأیید می‌کنند که ملالی میوند، گویندۀ تلویزیون خصوصی «انعکاس» از سوی افراد مسلح ناشناس در شهر جلال‌آباد کشته شده است.

عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید که این رویداد حوالی ساعت 07:00 بامداد امروز (پنج‌شنبه، بیستم قوس) در ساحۀ «گولایی عریان» از مربوطات شهر جلال‌آباد رخ داده است. آقای خوگیانی می‌افزاید که در این رویداد رانندۀ این گردانندۀ تلویزیون نیز کشته شده است.

سخنگوی والی ننگرهار خاطرنشان می‌سازد که ملالی میوند و رانندۀاش زمانی هدف حملۀ افراد مسلح ناشناس قرار گرفته‌اند که از خانه به سمت دفتر کارشان در حرکت بوده‌اند.

تاکنون مسوولیت این رویداد را کسی بر عهده نگرفته است.

این رویداد در حالی رخ می‌دهد که حدود یک ماه پیش یما سیاوش، گردانندۀ پیشین تلویزیون و الیاس داعی از خبرنگاران شناخته شدۀ کشور در دو رویداد انفجاری جداگانه در کابل و هلمند ترور شدند.

همزمان با افزایش حمله‌های هدف‌مند بر فعالان رسانه‌یی در کشور، نماینده‌گی‌های سیاسی شماری از کشورهای غربی در اعلامیۀ مشترکی این حمله‌ها را حمله بر روند صلح افغانستان خوانده و خواهان اتخاذ تدابیر جدی حکومت افغانستان برای پیش‌گیری از این دست حمله‌ها شده‌اند. حکومت افغانستان از صدور این اعلامیه استقبال می‌کند.