نشست ناتو

ناتو حمایت مالی از نیروهای امنیتی افغانستان را تا چهار سال دیگر تمدید می‌کند

neshananews

20 October 2020

اعضای هیأت صندوق اعتماد ارتش افغانستان که متشکل از کشورهای عضو ناتو هستند، می‌گویند که حمایت مالی ناتو از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تا چهار سال دیگر تمدید می‌شود.

سازمان ناتو شام دیروز (دوشنبه، 28 میزان) با نشر اعلامیه‌یی می‌گوید که اعضای هیأت صندوق اعتماد ارتش افغانستان بر حمایت مالی از ارتش افغانستان تا سال 2021 میلادی و تمدید این حمایت‌ها تا سال 2024 میلادی تأکید کرده‌اند.

به نقل از اعلامیه، ینس استولتنبرگ، دبیر عمومی ناتو در این نشستی که از راه دور برگزار شده بود، اظهار داشته است که دوام حمایت مالی از ارتش افغانستان از ارکان کلیدی تعهدات ناتو برای تأمین امنیت در افغانستان است.

آقای استولتنبرگ می‌افزاید که در پانزده روز گذشته 3.2 میلیارد دالر امریکایی برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان در صندوق اعتماد ارتش این کشور جمع‌آوری شده است و این مسأله نشان‌ دهندۀ دوام تعهدات ناتو برای حمایت از افغانستان است.

گفتنی است که «صندوق اعتماد ارتش افغانستان» یکی از سه مجرای مهم حمایت‌های مالی بین‌المللی از ارتش افغانستان است. این صندوق در سال 1386 خورشیدی تأسیس شد و بخش قابل ملاحظه‌یی از کمک‌ها به ارتش افغانستان از مجرای این صندوق صورت می‌گیرد.