شبرغان جوزجان

نبرد در شهر شبرغان؛ ده جنگ‌جوی طالبان و یک فرمانده خیزش‌های مردمی کشته شده‌اند

neshananews

05 August 2021

مسوولان امنیتی در جوزجان از دفع حملۀ طالبان بر شهر شبرغان، مرکز این ولایت خبر می‌دهند. در نتیجۀ درگیری میان دو طرف، ده جنگ‌جوی طالبان و یک فرمانده خیزش‌های مردمی کشته شده‌اند.

خواجه غلام جیلانی ابوبکر، فرمانده پولیس جوزجان در صحبت با خبرگزاری می‌گوید که طالبان نیمه‌های شب گذشته برای تصرف شهر شبرغان حمله را آغاز کردند. آقای ابوبکر می‌افزاید که جنگ‌جویان گروه طالبان برای لحظاتی تا مرکز شهر شبرغان نیز پیش‌روی کردند، اما با مقاومت نیروهای امنیتی و خیزش‌‌های مردمی روبه‌رو شدند.

فرمانده پولیس ولایت جوزجان توضیح می‌دهد که در این درگیری ده جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند. به گفتۀ او، یک فرمانده خیزش‌های مردمی نیز جان باخته است.

با این حال، روستاهای سمت جنوب‌شرق به شمول صوفی‌قلعه و خاتون‌قلعه از وجود طالبان تصفیه شده است. این در حالی است که سه روز پیش گروه طالبان روستاهای صوفی‌قلعه و خاتون‌قلعه را تصرف کردند. این روستاها در اطراف شهر شبرغان موقعیت دارند.

گروه طالبان تاکنون در این باره به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

در حال حاضر خط نخست نبرد در ناحیۀ اول و روستاهای اطراف شهر شبرغان رسیده است. در این نبرد نیروهای خیزش مردمی نیز در کنار نیروهای امنیتی قرار دارند.