Afghan-meeting

نتیجۀ نشست دو روزۀ طالبان با هیأت دولت افغانستان در تهران؛ ادامۀ جنگ راه حل نیست

neshananews

08 July 2021

دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرده که نشست دو روزۀ نماینده‌گان این گروه با هیأت اعزامی دولت افغانستان در تهران با صدور یک اعلامیۀ مشترک به پایان رسیده است.

محمدنعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز (پنج‌شنبه، هفدهم سرطان) در برگۀ تویترش می‌نویسد که دومین دور این نشست برای وضاحت بیشتر روی میکانیزم مرحلۀ گذار از جنگ به صلح و ایجاد نظام اسلامی در افغانستان به زودی دایر خواهد شد.

در اعلامیۀ پایانی این نشست دو روزه که از سوی دفتر سیاسی طالبان در قطر منتشر شده، آمده است: «ادامۀ جنگ در کشور راه حل نیست و همۀ تلاش‌ها باید برای یافتن یک راه حل سیاسی برای ختم جنگ در کشور متمرکز شود.»

در این اعلامیۀ یادآوری شده که نشست تهران فرصت و زمینۀ جدیدی را برای تقویت راه حل سیاسی برای ختم جنگ در کشور فراهم ساخته است.

این اعلامیه همچنان از حملاتی یادآور شده است که افراد ملکی در آن آسیب دیده یا باعث تخریب تأسیسات عامه شده است. بر اساس این اعلامیۀ مشترک، عاملان این رویدادها باید مورد پیگرد قرار بگیرند. چگونه‌گی پیگرد این افراد در این اعلامیه ذکر نشده است.

گفتنی است که نشست یاد شده با میزبانی وزارت خارجۀ ایران دیروز در تهران آغاز شد. محمد یونس قانونی، سلام رحیمی، کریم خرم، ارشاد احمدی و محمدالله بتاش به نماینده‌گی از دولت در این نشست اشتراک کرده بودند.