WhatsApp Image 2021-06-08 at 16.47.52

نخستین دیدار جوبایدن با دبیر کل ناتو پس از رسیدن به قدرت

neshananews

08 June 2021

کاخ سفید اعلام کرده که جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا برای نخستین بار پس از رسیدن به کرسی ریاست جمهوری با ینس استولتنبرگ، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دیدار کرده است.

کاخ سفید با نشر خبرنامه‌یی می‌نویسد که این دیدار دیروز (دوشنبه، هفدهم جوزا) در واشنگتن صورت گرفته است. بحران کرونا، تهدیدهای روزافزون چین و نیاز به افزایش همکاری‌های شرکای ناتو در این دیدار مورد بحث قرار گرفته است.

به نقل از خبرنامۀ کاخ سفید، رییس‌جمهور بایدن در این دیدار تأکید کرده که همکاری امریکا با شرکایش در چوکات پیمان ناتو افزایش خواهد یافت. به باور آقای بایدن، همکاری دموکرسی‌های غربی در چوکات ناتو برای مهار تهدیدهای جهانی یک نیاز مبرم است.

در همین حال، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو دیدارش با رییس‌جمهور امریکا را موثر و سازنده عنوان کرده است. آقای استولتنبرگ می‌نویسد که در جریان این دیدار او با رییس‌جمهور امریکا تصمیم‌ها روی برنامه‌های آیندۀ ناتو تا سال 2030 بحث کرده است.

آقای استولتنبرگ اما تاکنون چگونه‌گی این تصمیم‌ها را فاش نساخته است. نخستین دیدار جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا با دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترمپ، رییس‌جمهور پیشین امریکا تلاش داشت همکاری واشنگتن با شرکای غربی‌اش را کاهش دهد.