kunduz.j

نشرات شماری از رسانه‌ها در ولایت کندز قطع شده است

neshananews

23 June 2021

مسوولان رسانه‌یی در کندز می‌گویند که فعالیت شماری از رسانه‌های دیداری و شنیداری به سبب ادامۀ جنگ و ناامنی‌های اخیر در این ولایت متوقف شده است.

هدایت‌الله زیارمل، معاون ولایتی اتحادیۀ ملی ژورنالیستان افغانستان و مدیرمسوول تلویزیون اورانوس در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که نشرات این رسانه‌ها به علت شدت جنگ و افزایش حمله‌های تهاجمی طالبان بر بخش‌هایی از ولایت کندز، قطع شده‌ است. آقای زیارمل می‌افزاید که توقف نشرات رسانه‌های دیداری و شنیداری در ولایت کندز زیان مالی هنگفتی را متوجه مالکان این رسانه‌ها ساخته است.

عبدالشکور قدردان، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت کندز اما می‌گوید که نشرات شمار اندکی از رسانه‌های این ولایت به علت نزدیکی به خط نبرد و نبود ‌برق به گونۀ موقت قطع شده‌ است. او تشریح می‌کند که رادیو و تلویزیون ملی در ولایت کندز فعال است و شماری از رسانه‌های دیگری نیز به گونۀ عادی نشرات دارند.

رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت کندز تأکید می‌ورزد که نبود برق علت اصلی قطع نشرات برخی از رسانه‌ها می‌باشد. او همچنان می‌پذیرید که نشرات رسانه‌های انگشت‌شماری به دلیل نزدیکی ساختمان آن‌ها با محل جنگ، متوقف شده است.

این در حالی است که بر اساس آمار ریاست اطلاعات و فرهنگ در حدود چهارده رادیو و تلویزیون محلی در ولایت کندز فعالیت دارند. شماری از این رسانه‌ها به علت جنگ از فعالیت باز مانده و شمار دیگری هنوزهم نشرات دارند.

وضعیت امنیتی در ولایت کندز از یک هفته به این‌سو به وخامت گراییده است. در آخرین مورد طالبان دیروز ادعا کردند که بندر شیرخان، مهم‌ترین گذرگاه میان افغانستان و تاجیکستان را تصرف کرده‌اند. این ادعا اما از سوی مسوولان محلی و امنیتی ولایت کندز رد شده است.