225444543_5864382776967815_6022435558758318273_n

نشست اضطراری در پیوند به وضعیت هرات؛ اسماعیل‌خان در رأس شورای نظامی هرات قرار می‌گیرد

neshananews

01 August 2021

حبیب‌الرحمان پدرام، عضو مجلس نماینده‌گان کشور می‌گوید که یک نشست اضطراری در پیوند به وضعیت هرات در خانۀ رییس مجلس نماینده‌گان برگزار شده است.

آقای پدرام بامداد امروز (یک‌شنبه، دهم اسد) در برگۀ رسمی فیس‌بوکش نوشته است که این نشست اضطراری شب گذشته در خانۀ میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان کشور دایر شده است.

آقای پدرام می‌افزاید که در این نشست، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحۀ ملی، محمدیونس قانونی معاون پیشین ریاست جمهوری، رییس مجلس نماینده‌گان، حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی و شماری از اعضای شورای ملی کشور حضور داشته‌اند.

به گفتۀ آقای پدرام، در این نشست روی وضعیت امنیتی هرات بحث‌های مفصلی صورت گرفته است. آقای پدرام خاطرنشان می‌سازد که در این نشست پیشنهاد شده که محمداسماعیل‌خان، رهبر پُرنفوذ حزب جمعیت در حوزۀ غرب به عنوان والی و رییس شورای نظامی هرات گماشته شود.

همچنان به گفتۀ او، پیشنهاد شده است که در قول اردوی 207 ظفر و فرماندهی پولیس هرات نیز تغییراتی به میان آید و حکومت باید تدابیر جدی را برای مهار وضعیت امنیتی این ولایت روی دست بگیرد.

این در حالی است که روزهای پیش طالبان بر حومه‌های شهر هرات در غرب کشور حمله کرده و از جمله دفتر ساحه‌یی یوناما را مورد حمله قرار داده‌اند. وزارت دفاع ملی اعلام کرده که نیروهای تازه‌نفس به این ولایت فرستاده شده و حمله‌های طالبان به زودی مهار خواهد شد.