دیدار قطر دو

نماینده‌گان ویژۀ کشورهای عضو «ترویکا» با هیأت‌های مذاکراتی دولت و طالبان دیدار کردند

neshananews

01 May 2021

دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرده که نماینده‌گان ویژۀ کشورهای عضو«ترویکا» که شامل امریکا، چین، روسیه و پاکستان می‌باشند با اعضای هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان دیدار کرده‌اند.

محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید که دیدار نماینده‌گان ویژۀ این چهار کشور با هیأت طالبان و دولت عصر دیروز (جمعه، دهم ثور) در شهر دوحه، پایتخت قطر صورت گرفته است.

آقای وردک می‌افزاید که افزون بر شیرمحمد عباس استانکزی، اعضای دیگر هیأت مذاکراتی طالبان نیز در این نشست حضور داشتند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر خاطرنشان می‌سازد که در این نشست روی وضعیت جاری افغانستان، روند صلح، بیرون شدن نام رهبران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل متحد و آزادی زندانیان طالبان از زندان‌های دولت افغانستان گفت‌وگو شده است.

همچنان حبیبه سرابی، عضو هیأت مذاکره‌کنندۀ دولت افغانستان از دیدار نماینده‌گان ویژۀ کشورهای عضو ترویکا با اعضای هیأت مذاکراتی دولت خبر می‌دهد. به گفتۀ او، در این دیدار روی تسریع روند صلح و برگزاری نشست استانبول گفت‌وگو شده است.

گفتنی است که نماینده‌گان ویژۀ کشورهای عضو ترویکا (امریکا، چین، روسیه و پاکستان) روز گذشته با هم دیداری داشتند و در مورد روند صلح افغانستان و برگزاری نشست استانبول گفت‌وگوی مفصلی کرده‌اند.