_119672392_e7nck8rwqai6ty0

نماینده‌گی‌های دیپلماتیک کشورهای غربی حملۀ طالبان بر شهر هرات را محکوم کردند

neshananews

03 August 2021

نماینده‌گی‌های دیپلماتیک کشورهای غربی، اتحادیۀ اروپا و مأموریت ملکی ناتو در افغانستان حملۀ طالبان بر شهر هرات را محکوم کرده‌اند.
کشورهای آسترالیا، کانادا، چک، دنمارک، فنلند، فرانسه، آلمان، ایتالیا، جاپان، کوریا، هالند، سویدن، انگلستان، امریکا و سازمان‌ ناتو و اتحادیۀ اروپا امروز (سه‌شنبه، دوازدهم اسد) با نشر خبرنامۀ مشترکی حملۀ روز جمعۀ طالبان بر شهر هرات و دفتر ساحه‌یی یوناما را محکوم کرده‌اند.
در این اعلامیۀ مشترک آمده است که حملۀ طالبان بر دفتر ولایتی یوناما و حمله بر ساحات ملکی از نمونه‌های نقض حقوق بشر و جنایت جنگی به شمار می‌رود. در این اعلامیه آمده است که این حملۀ طالبان تناقض آشکار با تعهدات این گروه مبنی بر یافتن یک راه حل سیاسی برای پایان جنگ در کشور به شمار می‌رود.
بر اساس این خبرنامه، طالبان با انجام چنین حمله‌ها تلفات ملکی را افزایش داده و دسترسی میلیون‌ها شهروند نیازمند افغانستان به کمک‌های بشردوستانه را محدود کرده‌اند. این کشورها از طالبان می‌خواهند که حمله بر شهرها را متوقف کنند.
گفتنی است که روز جمعۀ هفتۀ گذشته طالبان در جریان حمله بر شهر هرات در غرب کشور، بالای دفتر ساحه‌یی یوناما نیز حمله کردند و یک محافظ امنیتی این دفتر را کشتند. این حمله با واکنش‌های گستردۀ ملی و بین‌المللی روبه‌رو شده است.