2021-06-29 at 10.00.47

نمایندۀ افغانستان به سازمان ملل متحد یک نقاشی هدیه داد

neshananews

29 June 2021

نماینده‌گی افغانستان در سازمان ملل متحد برای دومین بار به این سازمان یک نقاشی هدیه داده است. هدیۀ نخست افغانستان به سازمان ملل متحد 85 سال پیش تقدیم شده بود.
عادله راز، نمایندۀ افغانستان در سازمان ملل متحد بامداد امروز (سه‌شنبه، هشتم سرطان) در برگۀ تویترش می‌نویسد که این هدیۀ هنری به اسم “واقعیت‌های دیده نشده افغانستان” همزمان با پایان کار رسمی‌اش در این سازمان، به سازمان ملل متحد تقدیم شده است.
خانم راز با نشر تصاویری از جریان تقدیم این نقاشی به سازمان ملل متحد می‌نویسد که این هدیه یک نقاشی هنری است که ساحات باستانی افغانستان و نسل نو سرزمینی را به نمایش می‌گذارد که از آموزش برخوردار شده است.
در این نقاشی هنری همچنان تصویری از افغانستان جدید که هیچ نشانه‌یی از جنگ و خشونت در آن دیده نمی‌شود، به نمایش درآمده است. خانم راز می‌گوید که این نقاشی هنری از سوی گروه هنرسالار، معروف‌ترین گروه هنری نقاشی دیواری در افغانستان، تهیه شده است.
به گفتۀ نمایندۀ افغانستان در سازمان ملل متحد، این دومین هدیه‌یی است که پس از 58 سال از سوی نماینده‌گی افغانستان در سازمان ملل متحد به این سازمان تقدیم می‌شود. نخستین هدیۀ هنری در سال 1342 خورشیدی تقدیم شده بود.
این اقدام نمادین از سوی نماینده‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد در حالی صورت می‌گیرد که عادله راز به کار خود در این نماینده‌گی پایان داده و به عنوان سفیر افغانستان در امریکا به کار آغاز خواهد کرد.