Capture

نیروهای امنیتی قرارگاه علی‌آباد و پاسگاه کوکلداش در جوزجان را دوباره تصرف کردند

مسوولان محلی در ولایت جوزجان می‌گویند که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور با راه‌اندازی یک عملیات مشترک نظامی در مسیر شاهراه جوزجان – بلخ یک قرارگاه و یک پاسگاه مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی را دوباره از نزد جنگ‌جویان طالبان گرفته و به کنترل خود در آورده‌اند. این قرارگاه و پاسگاه مشترک نیروهای امنیتی دو روز پیش به دست طالبان سقوط کرده بود.

محمدهاشم رییس، والی جوزجان در صحبت با خبرگزاری نشانه می‌گوید که این عملیات نظامی دیروز (شنبه، پانزدهم جوزا) راه‌اندازی شده است. به سخن او، در پی این عملیات، قرارگاه علی‌آباد و پاسگاه کوکلداش دوباره به کنترل نیروهای امنیتی و دفاعی کشور درآمده است.

این قرارگاه و پاسگاه نیروهای امنیتی در مسیر شاهراه جوزجان – بلخ در مربوطات ولسوالی فیض‌آباد ولایت جوزجان موقعیت دارد.

والی جوزجان اضافه می‌کند که در این عملیات ۱۳ جنگ‌جوی طالبان کشته شده و ۱۶ تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. به سخن آقای رییس، یازده روستا نیز در مسیر شاهراه شماره یک جوزجان از وجود جنگ‌جویان طالبان پاک‌سازی شده‌اند.

محمدهاشم رییس خاطرنشان می‌سازد که در این عملیات مارشال عبدالرشید دوستم با افراد زیر فرمانش نیز شرکت کرده بودند. او توضیح می‌دهد که شاهراه شماره یک جوزجان زیر حاکمیت دولت قرار دارد. آقای رییس علاوه می‌کند که در جریان سقوط این قرارگاه و پاسگاه به دست طالبان، دو نیروی امنیتی جان باخته‌اند. اما گروه طالبان ادعا دارند که آنان ۱۵ نیروی امنیتی را در این قرارگاه کشته و ۲۵ تن دیگری را به اسارت گرفته‌اند. این عملیات نظامی با حمایت نیروهای هوایی ارتش صورت گرفته است.

این در حالی است که از دو هفته به این‌سو عملیات مشترک نیروهای امنیتی و دفاعی به رهبری ارتش در شاهراه شماره یک جوزجان – بلخ و جوزجان – آقچه ادامه دارد. ارتش از حمله‌های گستردۀ هوایی بر مواضع گروه طالبان در این مناطق خبر می‌دهد. در حال حاضر یگانه مسیر ولسوالی آقچه با مرکز ولایت جوزجان مسدود است. آقچه پُرجمعیت‌ترین ولسوالی ولایت جوزجان به شمار می‌رود. این مسیر دو هفته پیش از سوی طالبان ماین‌گذاری شده است.