صراف هراتی

نیروهای امنیتی یک صراف هراتی را از چنگ آدم‌ربایان نجات دادند

neshananews

14 October 2020

مسوولان فرماندهی پولیس ولایت هرات می‌گویند که نیروهای امنیتی با راه‌اندازی یک عملیات ویژه موفق شده‌اند حاجی اسماعیل، یکی از صرافان شناخته‌شدۀ این ولایت را از چنگ آدم‌ربایان نجات بدهند.

عبدالاحد ولی‌زاده، سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت هرات می‌گوید که این صراف بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۳ میزان) از «کوچۀ شیرزی» در ناحیۀ هشتم شهر هرات از چنگ آدم‌ربایان نجات داده شده است. این صراف دو شب پیش از سوی چهار مرد مسلح ناشناس از داخل خانه‌اش ربوده شد.

سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت هرات می‌افزاید که در عملیات نجات این صراف، هشت تن از آدم‌ربایان نیز بازداشت شده‌اند. از نزد این افراد سه میل سلاح نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است. ربوده شدن این صراف با واکنش اعتراضی صرافان هرات مواجه شد. اتحادیۀ صرافان هرات دیروز (سه‌شنبه، ۲۲ میزان) با اعلام اعتصاب کاری، خواستار رسیده‌گی به این پرونده شد. شب گذشته اتحادیۀ زرگران هرات نیز به این اعتصاب پیوست. زرگران و صرافان در هرات خواستار تأمین امنیت جان و سرمایۀ باشنده‌گان این ولایت شدند. اکنون با نجات این صراف، مسوولان اتحادیۀ صرافان هرات می‌گویند که اعتصاب کاری خود را پایان می‌بخشند.

بر اساس آمار این اتحادیه، از آغاز سال روان خورشیدی تاکنون دست‌کم هشت تن از صرافان هرات از سوی باندهای آدم‌ربایی اختطاف شده‌اند و شماری از آنان در بدل رهایی خود به آدم‌ربایان پول پرداخته‌اند.