مشاور اومنیت ملی

واشنگتن برای بدل نشدن افغانستان به پناهگاه تروریسم با پاکستان وارد گفت‌وگو شده است

neshananews

08 June 2021

جیک سلیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که واشنگتن در کانال‌های اطلاعاتی، نظامی و دیپلماتیک برای حصول اطمینان از بدل نشدن افغانستان به پناهگاه تروریسم با پاکستان وارد گفت‌وگو شده است.

به نقل از شبکۀ تلویزیونی «سی.ان.ان» آقای سالیوان این مطلب را دیروز (دوشنبه، هفدهم جوزا) در یک نشست خبری در واشنگتن مطرح کرده است. آقای سلیوان در این مورد جزییات بیشتری ارایه نکرده است.

آقای سالیوان یادآوری می‌کند که بحث‌های سازنده‌یی میان واشنگتن و اسلام‌آباد پیرامون همکاری دو کشور برای مبارزه با تروریسم در افغانستان آغاز شده است. به گفتۀ او، واشنگتن در این گفت‌وگوها تلاش دارد اطمینان حاصل کند که افغانستان دوباره به پناهگاه تروریسم و تهدیدی علیه ایالات متحدۀ امریکا بدل نخواهد شد.

این در حالی است که رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند که شماری از نیروهای امریکایی که سرگرم خروج از افغانستان هستند، در پاکستان مستقر خواهند شد. در این میان شماری از نیروهای استخباراتی امریکا نیز شامل‌اند.

در همین حال، زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان می‌گوید که نیروهای امریکایی که از افغانستان بیرون می‌شوند، در منطقه مستقر خواهند شد. او اما به گونۀ مشخصی از محل استقرار این نیروها جزییات نمی‌دهد.