سمنگان

والی پیشین سمنگان و شهرداران برحال و پیشین شهر ایبک به اتهام اختلاس بازداشت شدند

neshananews

01 June 2021

وزارت امور داخله اعلام کرده که والی پیشین سمنگان و شهرداران برحال و پیشین شهر ایبک، مرکز این ولایت به اتهام سوء‌استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌یی و اختلاس بازداشت شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که فیروزالدین تگین، شهردار برحال شهر ایبک، محمد حیدر خرمی شهردار پیشین این شهر و خیرالله انوش، والی پیشین سمنگان امروز (سه‌شنبه، یازدهم جوزا) از سوی ریاست مبارزه با جرایم سنگین بازداشت شده‌اند.

آقای آرین می‌افزاید که افزون بر سوء‌استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌یی و اختلاس، اتهام اجرأت غیرقانونی، غصب دارایی‌ها و ملکیت‌های دولتی نیز بر این افراد وارد شده است.

سخنگوی وزارت امور داخله خاطرنشان می‌سازد که این مسوولان پیشین و برحال دولت به اختلاس بیش از شش‌صد میلیون افغانی متهم‌اند. به بیان او، شماری از کارمندان پایین‌رتبۀ مقام ولایت و شهرداری سمنگان نیز بازداشت شده‌اند.

گفتنی است که شمار بازداشتی‌های مقام‌های بلندرتبۀ دولت به اتهام اختلاس و سوء‌استفاده از صلاحیت‌های وظیفه‌یی در ماه‌های پسین افزایش یافته است. در اوایل این هفته خاطره سادات، معاون پیشین وزارت شهرسازی و اراضی نیز به اتهام اختلاس بازداشت شده است.