وحید-عمر

وحید عمر: وضعیت جنگ تا دو هفتۀ دیگری به گونۀ کامل تغییر می‌کند

neshananews

22 June 2021

وحید عمر، مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور روابط عامه و استراتژیک در پیوند به افزایش حمله‌های تهاجمی طالبان بر ولسوالی‌ها می‌گوید که وضعیت جنگ تا دو هفتۀ دیگری به گونۀ کامل تغییر خواهد کرد.

آقای عمر امروز (سه‌شنبه، اول سرطان) در یک نشست خبری در کابل، حمله‌های اخیر طالبان را اوج تلاش این گروه به هدف تسلط نظامی بر کشور عنوان می‌کند.

آقای عمر می‌افزاید که طالبان در گیرودار خروج نیروهای خارجی از کشور تلاش دارند مناطق بیش‌تری را به تصرف خود درآورند. او تأکید می‌ورزد که تلاش طالبان برای پیش‌روی نظامی در یک ماه گذشته به ضرر آنان تمام شده است.

آقای عمر خاطرنشان می‌سازد که پیش‌روی نظامی طالبان در جریان یک ماه گذشته سبب شده که بسیج مردمی در برابر آنان شکل بگیرد. او اطمینان می‌دهد که در دو هفتۀ آینده وضعیت جنگ به گونۀ کامل تغییر خواهد کرد و ولسوالی‌هایی که به تصرف طالبان درآمده است، دوباره به دست نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در خواهند آمد.

این در حالی است که در کمتر از دو ماه گذشته طالبان حمله‌های گستردۀ تهاجمی را در شمال کشور به راه انداخته‌اند. در این جریان طالبان بیش از بیست ولسوالی را به تصرف خود درآورده‌اند. در روزهای اخیر اما بسیج‌های مردمی در برابر این گروه در ولایت‌های پروان، تخار، کاپیسا، بغلان، کندز، بلخ، جوزجان، فاریاب و غور شکل گرفته است.