EZlP_OqXsAIG97M

وحید مجروح: نوع جدید ویروس کرونا در کشور در حال گسترش است

neshananews

26 June 2021

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که شیوع نوع جدید ویروس کرونا «دلتای هندی» در کشور به سرعت در حال گسترش است.

آقای مجروح امروز (شنبه، پنجم سرطان) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که داکتران در آزمایشگاه‌های مرکزی کشور به تازه‌گی دریافته‌اند که بخش زیادی از نمونه‌های مثبت کرونا در کشور از نوع هندی است. این نوع جهش‌یافتۀ ویروس کرونا به شدت خطرناک توصیف می‌شود.

آقای مجروح می‌افزاید که از میان 19 موردی که در آزمایشگاه‌های مرکزی بررسی شده‌اند، یازده مورد آن از نوع ویروس هندی یا «دلتا» است و نُه مورد دیگر آن از نوع انگلیسی می‌باشند. به بیان او، شیوع گستردۀ نوع هندی ویروس کرونا عامل اصلی وخامت شیوع موج سوم این ویروس در کشور شناخته می‌شود.

سرپرست وزارت صحت عامه خاطرنشان می‌سازد که سرعت شیوع ویروس کرونا در کشور در حال کاهش است، اما هنوز هم خطر این ویروس پابرجاست. او یادآور می‌شود که محدودیت تجمع‌هایی که در جریان یک ماه گذشته اعمال شده روی کاهش سرعت انتشار این ویروس تأثیرگذار بوده است.

موج سوم ویروس کرونا در کشور در حالی روبه گسترش است که به تازه‌گی دولت امریکا اعلام کرده که سه میلیون دوز واکسن کرونا را در اختیار دولت افغانستان قرار می‌دهد. تاکنون روشن نیست که این بستۀ کمکی امریکا چه زمانی به کشور خواهد رسید.