انفجار کابل

وزارت داخله: در یک ماه گذشته 134 غیرنظامی در نتیجۀ حمله‌های طالبان کشته شده‌اند

neshananews

03 December 2020

وزارت امور داخله اعلام کرده است که در جریان یک ماه گذشته 134 غیر نظامی در نتیجۀ حمله‌های طالبان کشته شده و 342 فرد ملکی دیگر زخمی شده‌اند.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله امروز (پنج‌شنبه، سیزدهم قوس) در برگۀ توییترش نوشته است که طالبان در جریان یک ماه گذشته 184 حملۀ انفجاری و انتحاری را در سطح کشور راه‌اندازی کرده‌اند. آقای آرین می‌افزاید که دست‌کم 134 غیرنظامی در این حمله‌ها کشته شده و 342 فرد ملکی دیگر زخم برداشته‌اند.

سخنگوی وزارت امور داخله حمله‌های طالبان که از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد را «جنایت» توصیف می‌کند. گروه طالبان اما تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که کمیسیون حقوق بشر افغانستان بارها خواهان کاهش خشونت‌ها در کشور و یا دست‌کم پیش‌گیری از وارد کردن تلفات به افراد ملکی در جریان درگیری‌های مسلحانه، شده است.

میزان بلند تلفات ملکی در کشور در حالی ادامه دارد که گفت‌وگوهای مقدماتی صلح میان هیأت‌های مذاکراتی دولت افغانستان و گروه طالبان پس از گذشت سه ماه رأی‌زنی، پیشرفت‌هایی را به همراه داشته است. دو طرف به نهایی ساختن کارشیوۀ مذاکرات مستقیم صلح موفق شده‌اند و به زودی رأی‌زنی‌ها روی تعیین آجندای گفت‌وگوهای اصلی صلح را آغاز خواهند کرد.