155-810x540

وزارت صحت: بحران کرونا در افغانستان تا چهار هفتۀ دیگری ادامه می‌یابد

neshananews

09 June 2021

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که وضعیت بحرانی کرونا در کشور تا چهار هفتۀ دیگری ادامه خواهد یافت.

آقای مجروح امروز (چهارشنبه، نوزدهم جوزا) در یک نشست خبری در کابل می‌گوید که شیوع ویروس کرونا در کشور به اوج خود نزدیک می‌شود. آقای مجروح می‌افزاید که در شانزده ولایت کشور تجمع‌های بیش از ده نفر به شمول مکتب‌ها، دانشگاه‌ها، سالون‌های عروسی، حوض‌های آب‌بازی و سایر محل‌های گردهمایی شهروندان ممنوع اعلام شده است.

به گفتۀ او، وضع محدودیت بر تجمع‌ها در هژده ولایت دیگری نیز زیر بررسی وزارت صحت عامه قرار دارد. به بیان او، پس از بررسی وضعیت کرونا در این مورد تصمیم گرفته خواهد شد.

سرپرست وزارت صحت عامه از موجودیت تجهیزات طبی در شفاخانه‌ها به شمول بالون‌های آکسیجن اطمینان می‌دهد. او اما خاطرنشان می‌سازد که کارمندان صحی به حمایت معنوی شهروندان نیاز دارند. آقای مجروح از نهادهای جامعۀ مدنی و شهروندان می‌خواهد که با رعایت تدابیر بهداشتی به شفاخانه‌ها سر بزنند و از داکتران حمایت کنند.

این درخواست سرپرست وزارت صحت عامه در حالی مطرح می‌شود که در روزهای پسین همزمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، بسته‌گان شماری بیماران برخورد مناسبی با داکتران نمی‌کنند. در مواردی کارمندان صحی از سوی بیماران کرونایی لت‌وکوب نیز شده‌اند. رییس‌جمهور غنی در واکنش به این اقدام فرمان داده است کسانی که کارمندان صحی را لت‌وکوب می‌کنند، مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.