فاریاب

ولسوالی‌های اندخوی و خان‌چهارباغ فاریاب دوباره به کنترل دولت درآمد

neshananews

26 June 2021

مسوولان امنیتی در فاریاب می‌گویند که ولسوالی‌های اندخوی و خان‌چهارباغ این ولایت دوباره زیر کنترل نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قرار گرفته‌اند. این ولسوالی‌ها دو روز پیش از کنترل نیروهای دولتی بیرون شدند و به دست طالبان افتادند.

محمدکریم یورش، سخنگوی فرماندهی پولیس فاریاب امروز (شنبه، پنجم سرطان) به خبرگزاری نشانه می‌گوید که این دو ولسوالی شام دیروز دوباره به تصرف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور درآمده‌اند. آقای یورش اضافه می‌کند که این دو ولسوالی در پی عملیات هوایی و زمینی ارتش از تصرف جنگ‌جویان گروه طالبان بیرون شده‌اند. او خاطرنشان می‌سازد که در عملیات پاک‌سازی نیروهای امنیتی سه منطقۀ مهم ولسوالی‌های چهارگانۀ اندخوی از وجود جنگ‌جویان طالبان پاک‌سازی شده‌اند.

آن‌ چنانی که آقای یورش می‌گوید، ولسوالی خان‌چهارباغ، مسیر بندر آقینه تا ولسوالی اندخوی و مرکز ولسوالی اندخوی به صورت کامل از وجود جنگ‌جویان طالبان پاک‌سازی شده‌اند. سخنگوی فرماندهی پولیس فاریاب اضافه می‌کند که به جنگ‌جویان طالبان تلفات سنگینی وارد شده است. او اما دربارۀ شمار این تلفات جزییات نمی‌دهد. آقای یورش تأکید می‌کند که در این عملیات به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور آسیبی نرسیده است.

دفتر رسانه‌یی والی جوزجان گزارش می‌دهد که یارمحمد دوستم، پسر مارشال عبدالرشید دوستم نیز با والی جوزجان در عملیات ولسوالی اندخوی شرکت کرده است.

ولسوالی اندخوی فاریاب در کنار ولایت جوزجان قرار دارد. گزارش‌هایی وجود دارد که شب گذشته درگیری‌های پراکنده‌یی در نواحی ولسوالی اندخوی میان نیروهای دولتی و جنگ‌جویان طالبان ادامه داشته است.