ویروس کرونا

ویروس کرونا؛ در 24 ساعت گذشته 19 تن جان باخته و 276 مورد مثبت ثبت شده است

neshananews

03 December 2020

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در 24 ساعت گذشته 19 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان باخته و 276 مورد مثبت این ویروس در 10 ولایت کشور ثبت شده است.

وزارت صحت عامه امروز (پنج‌شنبه، سیزدهم قوس) اعلام کرده است که چهار – چهار تن در هرات و کاپیسا، سه تن در تخار، دو تن در کابل و یک – یک تن دیگر در ولایت‌های بلخ، پکتیا، کندز، دایکندی، خوست و زابل بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

همچنان در یک شبانه‌روز گذشته دو هزار و 379 نمونۀ مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های طبی کشور بررسی شده‌اند. در این میان، 276 مورد مثبت ویروس کرونا در 19 ولایت کشور شناسایی شده است.

بر اساس آمار وزارت صحت عامه، 114 مورد در کابل، 28 مورد در هرات، 22 مورد در قندهار، چهارده مورد در فاریاب، سیزده مورد در تخار، یازده مورد در بلخ، ده مورد در میدان وردک، نه – نه مورد در پکتیا و بغلان، هشت – هشت مورد در خوست و سمنگان، شش – شش مورد در کندز و پروان، پنج مورد در هلمند، چهار مورد در زابل، سه – سه مورد در نیمروز و ارزگان، دو مورد در ننگرهار و یک مورد در لغمان ثبت شده است.

به این ترتیب، شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در کشور به 37 هزار و 256 تن افزایش یافته است. از این میان 37 هزار و 302 تن دوباره صحت‌یاب شده‌ و یک‌هزار و 841 تن دیگر در نتیجۀ ابتلا به این ویروس، جان باخته‌اند.