کرونا

ویروس کرونا؛ در 24 ساعت گذشته 5 بیمار جان باخته و 166 مورد جدید ثبت شده است

neshananews

02 May 2021

وزارت صحت عامه اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان باخته و 166 مورد مثبت این ویروس در 17 ولایت کشور ثبت شده است.

وزارت صحت عامه امروز (یک‌شنبه، دوازدهم ثور) با نشر آمار روزانۀ ابتلا به ویروس کرونا در کشور می‌گوید که سه بیمار در کابل و یک – یک بیمار دیگری در ولایت‌های کنر و لغمان بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

همچنان در یک شبانه‌روز گذشته یک‌هزار و 922 نمونۀ مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در آزمایشگاه‌های طبی کشور بررسی شده‌اند. در این میان، 166 مورد مثبت ویروس کرونا در 17 ولایت کشور شناسایی شده است.

بر اساس آمار وزارت صحت عامه، 44 مورد در کابل، 33 مورد در ننگرهار، 22 مورد در قندهار، شانزده مورد در لغمان، یازده مورد در هرات، هشت مورد در فراه، شش مورد در میدان‌وردک، پنج مورد در تخار، چهار – چهار مورد در بامیان و بدخشان، سه – سه مورد در کنر، پنجشیر و ارزگان و یک – یک مورد در بلخ، بغلان، کندز و پروان ثبت شده است.

به این ترتیب، شمار مجموعی مبتلایان ویروس کرونا در کشور به 60 هزار و 288 تن افزایش یافته است. از این میان 53 هزار و 391 تن دوباره صحت‌یاب شده‌ و دو هزار و 642 تن دیگر در نتیجۀ ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.